Wednesday, July 5, 2017

Catching up for lost times...sort of...

Dah lama tak buka blog sendiri. Sekarang ni kan zaman Facebook, Twitter dan Instagram.... dan macam-macam lagi seperti Snapchat, Facetime, Telegram, Wechat tapi bagi aku, aku hanya pengguna tegar fb dan insta sahaja. Lebih luas capaian, lebih popular, lebih mesra pengguna, lebih cepat dapat response, lebih banyak kemudahan dan banyak lagi kelebihan. Blog ni orang dah tak pandang (tu kata aku...). Tiba-tiba teringat pulak kat blog sendiri dan rindu pula nak menulis. Tapi sekarang ni, nak menulis dah semakin susah jadinya. Baru taip sepatah dua ayat, terus otak jadi 'blank' ... writer's block kata aku... Entah kenapa..kalau dulu-dulu tu, suka benor menulis, mudah je keluar ayat-ayat tu walaupun kadang-kadang topiknya entah apa apa... Bila baca hasil tulisan dulu-dulu tu, ada yang aku nak tergelak, ada yang aku rasa macam nak 'delete', ada yang aku kagum...eh, riak pulak ... macam-macam. Inilah fasa kehidupan, zaman yang berubah, dari belajar, bekerja, bercinta, putus cinta, perubahan tanggungjawab dan komitmen...semua tu jadi faktor. Lokasi pun berubah-ubah, 'habit' berubah, minat berubah.

Apapun blog ku ini, walaupun bukannya femes macam blog orang lain, isi pun cerita hal sendiri je, aku masih sayang. Walaupun pembacanya hanya aku sorang sekalipun, buat masa ni, biarlah dia di alam maya ini. Mana tahu, minat menulis akan kembali pada diri ini. Sekian.

No comments:

Post a Comment

Amuse me ...