Wednesday, April 6, 2016

Travelog Mr. Traveller

Travelog Mr. TravellerTravelog Mr. Traveller by Meor Farid Asyradi
My rating: 3 of 5 stars

"Dengan Lafaz Basmalah Aku Menjelajah" ... aku memang suka baca travelogue atau cerita kembara orang lain terutamanya catatan pengembaraan orang Islam ke negara asing kerana banyak yang boleh aku belajar daripadanya. Pengalaman mereka boleh dijadikan panduan jika aku punya rezeki untuk mengembara suatu masa nanti. Subhanallah, pengalaman Radi sangat best! Semuanya dengan kurnia dan rahmatNya. Baca je lah kalau nak tahu betapa bestnya kembara mahasiswa Sains Politik Islam yang fasih bertutur bahasa Arab ini. Oh ya, buku ini aku beli special sikit sebab ditandatangani oleh Radi sendiri ...cuma, kan lebih baik kalau gambar-gambar yang dilampirkan dalam buku ini semuanya berwarna, tidaklah hitam putih semuanya..

View all my reviews

No comments:

Post a Comment

Amuse me ...